Patienten kan vara vilande, ha flyttat eller så finns det inga giltiga dispenserbara ordinationer förskrivna.
Står patienten med på följesedeln? Kontakta oss direkt på telefon.
Om en patient inte har hämtat ut sina två senaste leveranser av dosrullar ska ni fylla i blanketten Ej avhämtade dosrullar.
Ja. Inga paket får lämnas ut utan kvittens. Eventuella tidigare LUK-avtal (Lämnas Utan Kvittens) med PostNord måste sägas upp.
Kontakta leveranser@apotekstjanst.se med information om när och hur öppettiderna påverkas. Gärna i så god tid som möjligt, så att tid finns att hitta alternativ om leveranser behöver styras om.
Har patienten fått flera dosrullar framgår det om det är ordinarie, ersättning eller tillägg på etiketten på ytterpåsen.
Är den ena ett tillägg ska både ordinarie och tilläggsdos lämnas ut.
Är det en ersättning och en ordinarie dosrulle som sträcker sig över samma period så ska enbart ersättningsrullen lämnas ut.
Har patienten fått två ersättningsrullar ska den med senaste produktionsdatum lämnas ut, vilket också framgår från etiketten på ytterpåsen.
Ej utlämnade dosrullar ska kasseras enligt särskild rutin.